|
| Författare |
Meddelande |
|
Gavia & the SGCD
Geocachare
Blev medlem: sön okt 12, 2003 9:56 Inlägg: 1671 Ort: Centrala Göteborg
|
spanjoel skrev: Jag tycker eventet var kanon - bortsett ifrån att kiosken bara hade sötsaker till säljs. ... När jag förhandlade med Gothia Tennis om lokalen, var mackor en sak som jag hade ett absolut önskemål om. Det lät som om det skulle kunna bli så, eftersom ... "Vi har erfarenhet av evenemang med mer än 1 000 deltagare, så det är inga problem." Vi hade till och med talat om att ha en servering utefter räcket vid kaféet, där kunden skulle kunna handla direkt från hallgolvet, men det blev inte så. Tror säkert att de ångrade att de inte sålde mackor när jag förklarade att det var i princip det enda klagomålet vi fått på lokalen! Nästa år kanske "hedberg" löser det! hedberg skrev: Hade jag t.ex vetat att cafét på FAD inte ens hade mackor, frukt etc så hade jag nog hyrt ett bord för 1000 kronor för att sälja det som cafét saknade i sitt utbud.
eller varför inte i FAD:s egen regi!
Genererar garanterat ett plus i kassan med tanke på kommentarerna här i forumet och i lokalen.
_________________ You don't have to be handicapped to be different Everybody is different Kim Peek, 1951–2009 Supersavant, UT
OC by Gavia and his Smashing GeoCaching Dogs Earthcache Reviewer
|
| tor nov 05, 2009 12:35 |
|
 |
|
hedberg
Geocachare
|
Problemet med att fixa saker i egen regi är att det krävs än mer resurser för organisatören för att ordna mackor etc. Visst kan det ge ett tillskott i kassan, men frågan är om det inte rent organisatoriskt är smartare att be nån annan ta risken ,)
|
| tor nov 05, 2009 12:44 |
|
 |
|
d3bjorn
Geocachare
|
hedberg skrev: Shit happens liksom. Men om de hade enbart blinkat så hade säkert nån sagt att ljusblinkandet avslöjade i mörkret var cachen var för andra cachare 
Folk kan klaga på allt. Jag såg på någon cache att en logg klagade på att det lät för mycket när man stängde locket på burken. 
|
| tor nov 05, 2009 12:52 |
|
 |
|
Svejs
Geocachare
|
[quote="d3bjorn"
Folk kan klaga på allt. Jag såg på någon cache att en logg klagade på att det lät för mycket när man stängde locket på burken.  [/quote]
Det har jag anmärkt på en gång  ... När det sitter en hel uteservering full med mugglare satt 3-4 meter ifrån och det är en metallburk med knirkande lock "gångjärn", så är det inte bra - speciellt inte om man vill att cachen skall sitta kvar (huvudbehållaren i sig är fastsatt) ifred från mugglare. Speciellt när man i övrigt har sett till att vara diskret - ett ljud går inte att göra ogjort.
_________________ Att alltid vara en smula barn - det är att vara verkligt vuxen... (Jevgenij Jevtusjenko)
|
| tor nov 05, 2009 14:54 |
|
 |
|
d3bjorn
Geocachare
|
Svejs skrev: Det har jag anmärkt på en gång  ... När det sitter en hel uteservering full med mugglare satt 3-4 meter ifrån och det är en metallburk med knirkande lock "gångjärn", så är det inte bra - speciellt inte om man vill att cachen skall sitta kvar (huvudbehållaren i sig är fastsatt) ifred från mugglare. Speciellt när man i övrigt har sett till att vara diskret - ett ljud går inte att göra ogjort.
Jo, det finns väl tillfällen när man kan klaga på det också. På cachen jag tänkte på var det en vanlig lock&lock-burk. Men nu halkade vi (jag) OT igen. 
|
| tor nov 05, 2009 15:21 |
|
 |
|
Blaufish
Geocachare
Blev medlem: lör okt 07, 2006 8:12 Inlägg: 1134 Ort: Hufvudstaden Götheborg http://blaufish.wordpress.com/
|
FAD 2009 blev i likhet med 2008, 2007 och 2006 en av årets roligaste händelser!
Mest nostalgi har jag nog till 2006, det var ju dels första gången, så var Kaprifol med, osså var det snö (glömmer aldrig när marken gick sönder under oss och det visade sig att vi gått på is hehe, tur att det inte var djupare)
_________________ blaufish.wordpress.com - flickr - picasa - lifestream
geobloggar-stream
|
| tor nov 05, 2009 20:55 |
|
 |
|
RDun_Swe
Contributor
Blev medlem: mån nov 28, 2005 16:53 Inlägg: 1308 Ort: 58 30 15 30 Sweden
|
Blaufish skrev: FAD 2009 blev i likhet med 2008, 2007 och 2006 en av årets roligaste händelser!
Mest nostalgi har jag nog till 2006, det var ju dels första gången, så var Kaprifol med, osså var det snö (glömmer aldrig när marken gick sönder under oss och det visade sig att vi gått på is hehe, tur att det inte var djupare)
hihihi den cachen mins jag. isen höll för en del medans vi andra fick ta en hiskelig omväg....
|
| tor nov 05, 2009 21:08 |
|
 |
|
Paan
Geocachare
|
RDun_Swe skrev: Blaufish skrev: FAD 2009 blev i likhet med 2008, 2007 och 2006 en av årets roligaste händelser!
Mest nostalgi har jag nog till 2006, det var ju dels första gången, så var Kaprifol med, osså var det snö (glömmer aldrig när marken gick sönder under oss och det visade sig att vi gått på is hehe, tur att det inte var djupare) hihihi den cachen mins jag. isen höll för en del medans vi andra fick ta en hiskelig omväg....
Fråga Hedberg hur kallt vattnet var när han vattenfyllde sina kängor 
|
| fre nov 06, 2009 0:53 |
|
 |
|
hedberg
Geocachare
|
Paan skrev: RDun_Swe skrev: Blaufish skrev: FAD 2009 blev i likhet med 2008, 2007 och 2006 en av årets roligaste händelser!
Mest nostalgi har jag nog till 2006, det var ju dels första gången, så var Kaprifol med, osså var det snö (glömmer aldrig när marken gick sönder under oss och det visade sig att vi gått på is hehe, tur att det inte var djupare) hihihi den cachen mins jag. isen höll för en del medans vi andra fick ta en hiskelig omväg.... Fråga Hedberg hur kallt vattnet var när han vattenfyllde sina kängor 
Aaaaah, NU vet jag vilken cache ni menar.
|
| fre nov 06, 2009 7:12 |
|
 |
|
skattletaren
Geocachare
|
Alla vinster blev uthämtade på FAD, men här är iaf listan.
Vinstslista lotteriet:
Guldcoin, 606
Silvercoin, 965
Kopparcoin, 442
Laddare GP, 001, 206, 288, 924
Pannlampa GP, 083, 376
Signal plysch, 729, 842
Lackey coin, 565, 883
T-shirt geoceocaching.se, 124, 329, 801
Keps geocaching.se, 483, 688, 770
Kaffemuggar geocaching.se, 042, 647
Hydropack, 165, 401
TB, 247, 524
Grattis till alla vinnarna!
// Pia
|
| fre nov 06, 2009 8:42 |
|
 |
|
skattletaren
Geocachare
|
Till nästa gång kanske det vore bättre att var och en fick skriva upp vilka coins/TB de vill göra discovered på......
Idag är det sex dagar sedan eventet och det kvarstår enbart 28 av över 160 coins/TB i inventoryt. Resterande är utcheckade varav flertalet utan en enda discovered-logg. Detta blir inte så bra i statistiken......
Jag känner lite ansvar för en del coins jag fått från USA och några av dem ligger kvar i inventoryt ( i avvaktan på loggar?) trots att de fysiskt var borta från bordet när vi lämnade FAD på natten.
|
| fre nov 06, 2009 10:32 |
|
 |
|
Gavia & the SGCD
Geocachare
Blev medlem: sön okt 12, 2003 9:56 Inlägg: 1671 Ort: Centrala Göteborg
|
skattletaren skrev: Till nästa gång kanske det vore bättre att var och en fick skriva upp vilka coins/TB de vill göra discovered på......
I det här sammanhanget kan det vara motiverat att också påpeka att du skall ändra datum när du skriver in din logg så att det verkligen blir på rätt dag, dvs, den 31 oktober.
Talar av egen erfarenhet.
Det ser lite märkligt ut när min licens lämnat FAD och ligger i min ficka och folk hittat den på FAD, när FAD redan är slut!
Dessutom räcker det med att titta på FBD och FAD-loggarna där runt en tredjedel av deltagarna deltog i FBD/FAD när det redan var över! 
_________________ You don't have to be handicapped to be different Everybody is different Kim Peek, 1951–2009 Supersavant, UT
OC by Gavia and his Smashing GeoCaching Dogs Earthcache Reviewer
|
| fre nov 06, 2009 12:10 |
|
 |
|
grodan & fiabus
Contributor
Blev medlem: tis sep 20, 2005 18:47 Inlägg: 921 Ort: gamlestaden, göteborg
|
En del har bett att få listan över de trackables som fanns på FAD. De kommer alltså att logga så småningom och kan välja vilka de vill logga. Discoveredloggen kommer ju TBn/coinet tillgodo var det än befinner sig när någon loggar discovered på det.
Alla vill ju inte logga allt, en del skrev upp valda de skulle logga och andra loggar inga alls.
Tyckte för övrigt trackables hanteringen funkade rätt ok iår. Sen kunde kanske arrangörerna berättat lite mer om att det fanns ett bord för inlämning och frågor. Kanske de gjorde fast inte vi hörde det men ändå. De pratade varmt och mycket om mycket men minimalt om trackables som också förekommer även på ett mörkerevent. Fast å andra sidan är jag ju lite partisk.
Rätt datum på loggen däremot är viktigt, precis som Gavia påpekar.
grodan Karin
|
| fre nov 06, 2009 12:43 |
|
 |
|
Rraisa
Contributor
|
Som ägare kan man givetvis påpeka för loggaren att han/hon loggat fel datum, men när denne då gör det omedelbart och sedan får ett närmast meterlångt mail om hur detta ska gå till, kallas det då inte "förbannat tjôt"?
|
| fre nov 06, 2009 12:51 |
|
 |
|
skattletaren
Geocachare
|
grodan & fiabus skrev: Alla vill ju inte logga allt, en del skrev upp valda de skulle logga och andra loggar inga alls.
Jag ser nu ett fåtal loggar på ett fåtal coins.... För filen har väl skickats ut till dem som önskade den?
Men, det är den här snyggingen jag undrar var den blivit av och varför ingen hittills loggat den alls. Börjar bli orolig eftersom jag lovat att ta väl hand om den....
http://www.geocaching.com/track/details ... 66efaaa547
|
| fre nov 06, 2009 14:21 |
|
|