Forum

Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar

Ny tråd Svara på tråd  [ 20 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Virtuals som kan loggas på olika platser 
Författare Meddelande
Föreningsmedlem
Användarvisningsbild

Inlägg Virtuals som kan loggas på olika platser
Är det ngn som känner till några virtuals utanför Sverige som går att logga i Sverige?

För att förtydliga vad jag menar - de båda landskapsblommevirtuals vi har i Sverige kan du ju logga i stort sett var som helst i landet bara du hittar rätt blomma. Samma med runestones, som du loggar vid vilken runsten som helst.

tor apr 26, 2012 14:40
Profil ICQ WWW
Geocachare

Inlägg Re: Virtuals som kan loggas på olika platser
Motorcycledude skrev:
Är det ngn som känner till några virtuals utanför Sverige som går att logga i Sverige?

För att förtydliga vad jag menar - de båda landskapsblommevirtuals vi har i Sverige kan du ju logga i stort sett var som helst i landet bara du hittar rätt blomma. Samma med runestones, som du loggar vid vilken runsten som helst.

några..finns en hel del
http://coord.info/GCDF8B
http://coord.info/GCBB5C
http://coord.info/GC4730

fre apr 27, 2012 0:59
Geocachare

Tycker inte det är okej att sitta hemma och logga en cache i ett annat land som man inte har varit i [-X

http://theexplorist.blogspot.com/

fre apr 27, 2012 1:08
Profil WWW
Geocachare
Användarvisningsbild

Inlägg Virtuals som kan loggas på olika platser
Jag tror inte mcdude syftar på soffloggarcacher. Landskapsblommorna ska ju loggas i rätt landskap med foto av gps. Tror McD syftar på liknande gömmor. De som är listade här är en annan typ.
McD får väl rätta mig om jag har fel.

fre apr 27, 2012 2:22
Profil WWW
Geocachare

Hittills inga exempel, de tre som fanns går att logga från sofflocket men det är fusk.

De svenska landskapsblommorna ska som sagt fotograferas i sitt respektive län, men det går ju att fuska.

Frågan är om det finns cacher man kan ta utan att fuska.

fre apr 27, 2012 9:38
Föreningsmedlem
Användarvisningsbild

Torbjörn Axelsson skrev:

Det borde gå att ta alla cacher utan att fuska, likväl som att det går att fuska med alla cacher... :?

fre apr 27, 2012 9:40
Geocachare

Djuret skrev:
Torbjörn Axelsson skrev:

Det borde gå att ta alla cacher utan att fuska, likväl som att det går att fuska med alla cacher... :?

#-o

Låt mig skriva om den meningen:

Frågan är om det finns virtuals i andra länder, som man kan logga från Sverige utan att fuska, det vill säga bryta mot andemeningen i cachen.

(.Challenges.) i stil med "ät en groda och ha fotobevis på det" faller under den kategorin. (eller om det var pussa, skit samma), fast frågan här gäller gamla vrituals (eftersom det inte kommer nya).

Earthcaches är generellt platsbundna, även om man kan se liknande formationer på andra håll och hitta informationen på nätet.

fre apr 27, 2012 10:12
Föreningsmedlem
Användarvisningsbild

hjontemyra skrev:
Jag tror inte mcdude syftar på soffloggarcacher. Landskapsblommorna ska ju loggas i rätt landskap med foto av gps. Tror McD syftar på liknande gömmor. De som är listade här är en annan typ.
McD får väl rätta mig om jag har fel.

Korrekt, och de tre som länkades här är inte vad jag är ute efter då det egentligen är meningen att man ska dit. Det jag söker är mer som Runestone, där du ska fota dig vid en runsten var som helst eller landskapsblommor.

Alltså, typ ngt där du ska fota dig utanför en fotbollsarena,vid en staty vilken som helst eller liknande.

fre apr 27, 2012 11:28
Profil ICQ WWW
Geocachare

Du har ju de föraktade challenge cacherna, de räknas in på geocaching.com och worldvide fungerar som du efterfrågar.
Med rätt attityd är de faktiskt riktigt roliga, jag har loggat flera av dem och avser logga fler.

fre apr 27, 2012 12:17
Profil WWW
Geocachare
Användarvisningsbild

tigern skrev:
Du har ju de föraktade challenge cacherna, de räknas in på geocaching.com och worldvide fungerar som du efterfrågar.
Med rätt attityd är de faktiskt riktigt roliga, jag har loggat flera av dem och avser logga fler.

Men de är ju inga virtuals, utan vanliga traditionals med en loggbok man ska skriva i.

fre apr 27, 2012 12:37
Profil WWW
Geocachare
Användarvisningsbild

emil.s skrev:
tigern skrev:

Men de är ju inga virtuals, utan vanliga traditionals med en loggbok man ska skriva i.

Det belv nog lite fel där...
Jag tror "Tigern" pratar om "Geocacching Challenges" medan "emil.s" pratar om "Challenge caches". (Tigern uttryckte sig nog fel men menade rätt.

De som Tigern syftar på är just Virtuals utan loggbok. De som emil.s tror att Tigern syftar på är däremot fysiska cacher med loggbok.

Lätt att blanda ihop men två totalt skilda saker.

fre apr 27, 2012 12:47
Profil WWW
Geocachare
Användarvisningsbild

Motorcycledude skrev:

De flesta av denna typ klassades väl som "Locationless" i "tidernas begynnelse". Man skulle nog kunna säga att "Landskapsblommor" är fel-listade. Dom borde ha varit Locationless från början.
Virtuals har väl alltid varit tänkt att man ska besöka en specifik plats men man behövde inte logga en loggbok.
Därför gissar jag att det inte finns så många i världen som fungerar enligt din fråga eftersom alla Locationless blev tvångsarkiverade (inte Grandfathered som WebCam o Virtuals).
Det kan ju däremot finnas Virtuals som är "fellistade" och som därför lever kvar, och där är väl där din fråga kommer in.... Vart finns dom?
Men jag tror inte det är så många.

fre apr 27, 2012 12:57
Profil WWW
Föreningsmedlem
Användarvisningsbild

tigern skrev:

Dessa är just challenges och inte virtuals, vilket gör att de går bort helt i detta sammanhang.

Som sidospår kan jag inflika att jag tycker challenges är fullständigt värdelösa och rent trams men det är tur smaken är olika :D

fre apr 27, 2012 12:59
Profil ICQ WWW
Geocachare

Citera:
Som sidospår kan jag inflika att jag tycker challenges är fullständigt värdelösa och rent trams men det är tur smaken är olika :D

Jo, jag känner till din inställning till dem :)
Citera:
Jag tror "Tigern" pratar om "Geocacching Challenges" medan "emil.s" pratar om "Challenge caches". (Tigern uttryckte sig nog fel men menade rätt.

så var det :oops:

Citera:
Man skulle nog kunna säga att "Landskapsblommor" är fel-listade. Dom borde ha varit Locationless från början.

Så är det.

fre apr 27, 2012 13:21
Profil WWW
Föreningsmedlem
Användarvisningsbild

hjontemyra skrev:
De flesta av denna typ klassades väl som "Locationless" i "tidernas begynnelse". Man skulle nog kunna säga att "Landskapsblommor" är fel-listade. Dom borde ha varit Locationless från början.

Korrekt - och det är exakt sådana vi är på jakt efter.

fre apr 27, 2012 13:30
Profil ICQ WWW
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 20 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa