|
| Författare |
Meddelande |
|
skattletaren
Geocachare
|
 Sv: Re: Fy fan (på ren svenska)
The Forslunds skrev: Svårt att bilda sig en uppfattning när man inte läst cachebeskrivningarna för de berörda cacherna. Men att skriva vilken cache det gäller här i forumet hänger ju ut personen/erna... Men det väcker ju en hel del nyfikenhet. Om någon vill stilla den åt mig så finns ju PM.
Men helt klart bör större synpunkter ske på det privata planet, inte via loggar som alla kan läsa. Typ TFTC och sedan ett mail om eventuella regelbrott/felaktigheter. Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
| lör apr 14, 2012 21:44 |
|
 |
|
The Forslunds
Föreningsmedlem
|
 Re: Fy fan (på ren svenska)
Jag har nu tack vare ett PM läst beskrivningen och loggarna, tack för det. Rent spontant så har väl inte CO gjort något fel förutom missat att ändra till unknown och enligt en logg placerat den för nära en annan cache, men det skulle ju reviewern ha uppmärksammat. Det är bara olyckliga omständigheter som jag ser det. Jag har själv missat det en gång men reviewern hade ögonen med sig  , hjälpe mig på traven. Synd att det ibland blir en otrevlig "ton" i loggarna... Hoppas att det löser sig och cachen blir aktiv igen.
| sön apr 15, 2012 0:34 |
|
 |
|
linsrille
Geocachare
|
Känner igen textstilen, misstanken om vilken person det gäller stärktes därmed. Att vissa alltid verkar ha sån otur att uttrycka sig så fel...
Jag tycker det är helt ok att radera loggen i det läget även om jag själv inte hade gjort det. För min del hade loggen fått ligga kvar så andra kunde bilda sig en uppfattning och antagligen hade jag postat en note med ett svar med sansad ton.
Själv har jag absolut inte gjort mig skyldig till en liknande avståndsinskränkning och har absolut inte hjälpt någon annan heller att klämma in en cache med påhittiga metoder. Reviewern har absolut inte påpekat något sådant vid ett av dessa tillfällen som inte hänt för att ändå släppa igenom cachen. Fy vad hemskt med dessa regelmarodörer som gör livet surt för alla andra. De borde fatta att en cache blir helt värdelös om den inte uppfyller alla krav och regler herren groundspeak satt upp åt oss att följa.
| sön apr 15, 2012 1:03 |
|
 |
|
tigern
Geocachare
Blev medlem: tor okt 13, 2005 18:26 Inlägg: 1535 Ort: Norra om Siljan
|
Yngve Myrslok skrev: Jag anser mig vara en relativt lugn och sansad person och det är få saker som gör mig förbannad.... Men idag så pratade jag med en caching vän som var, lite...ja..ledsen vill jag nog säga.
Varför det då? Jo för att det finns idioter som är ute och letar efter burkar, tragiskt men sant.
Är det så att man inte är nöjd med något en annan cachare gör, se då till att ta det med DEN personen och skriv f*n inte löjliga loggar om hur saker skall vara, löjliga påhopp, vara anklagande och liknande.
Är det så att man lider av någon form av komplex som gör att man måste racka ner på andra människor skall man ta mig tusan söka hjälp. Jag vet att DU som skrev denna logg kommer läsa det och jag vet att DU kommer veta om att det är DIG det handlar om. Men jag har den goda smaken att inte skriva ut ditt namn och förlöjliga dig för andra. Tyvärr gör du det så bra själv. Om jag finner en pissvärd gömma så skriver jag det i loggen, det kan i bästa fall avråda andra från att besöka den. Det har hänt att CO arkiverat efter min logg, lite pinigt känns det men det var rimligt i de fallen. Psyksjuk med mindrevärdeskomplex, ja, kanske, men lite sanitetsarbete behövs.
| sön apr 15, 2012 1:43 |
|
 |
|
Yngve Myrslok
Geocachare
|
tigern skrev: Yngve Myrslok skrev: Jag anser mig vara en relativt lugn och sansad person och det är få saker som gör mig förbannad.... Men idag så pratade jag med en caching vän som var, lite...ja..ledsen vill jag nog säga.
Varför det då? Jo för att det finns idioter som är ute och letar efter burkar, tragiskt men sant.
Är det så att man inte är nöjd med något en annan cachare gör, se då till att ta det med DEN personen och skriv f*n inte löjliga loggar om hur saker skall vara, löjliga påhopp, vara anklagande och liknande.
Är det så att man lider av någon form av komplex som gör att man måste racka ner på andra människor skall man ta mig tusan söka hjälp. Jag vet att DU som skrev denna logg kommer läsa det och jag vet att DU kommer veta om att det är DIG det handlar om. Men jag har den goda smaken att inte skriva ut ditt namn och förlöjliga dig för andra. Tyvärr gör du det så bra själv. Om jag finner en pissvärd gömma så skriver jag det i loggen, det kan i bästa fall avråda andra från att besöka den. Det har hänt att CO arkiverat efter min logg, lite pinigt känns det men det var rimligt i de fallen. Psyksjuk med mindrevärdeskomplex, ja, kanske, men lite sanitetsarbete behövs. *Hm* Trist att du har den attityden, då gör du ju precis som i det fallet jag skriver om.....vilket är djupt tragiskt. Det finns ju bara ett syfte med att skriva på det sättet och det är ju att få CO att framstå som en jävla tomte. Ta det privat i stället.
| sön apr 15, 2012 9:27 |
|
 |
|
bonde456
Geocachare
Blev medlem: tis nov 02, 2010 19:47 Inlägg: 442 Ort: N65° 56.065 E22° 52.506
|
Efter att jag läst loggarna så visst kanske det där med fusk var onödigt men som loggskrivare skriver man inte alltid allt korrekt, och den "arga loggen" avslutas ju faktiskt med ett tack för promenaden Cachare är snarare lekmän än luttrade skribenter. flera påpekade att det fanns fel på cachen och under drygt en veckas tid gjorde inte CO någon ändring trots att även en annan cachare lade en NM logg på cachen, Möjligt att CO inte var närvarande tänker kanske någon, Men CO var faktiskt på plats enligt andra loggar och borde således haft stor möjlighet att justera cachen rent fysiskt.
Nä helt rätt att påpeka i logg som alla kan läsa så att andra cachare vet förutsättningarna. Hade antagligen själv skrivit en liknande logg

|
| sön apr 15, 2012 9:31 |
|
 |
|
Sillen
Geocachare
|
Jag förstår tanken bakom denna tråd, att vi inte ska såra andra cachare. Tanken är också god att inte hänga ut personen som nu påstås ha gjort något rätt dumt, vad har jag inte koll på. Tyvärr så är denna tråden något motsvarande, ett sätt att tala om att någon annan gjort fel. Varför inte göra som ett antal här gör, ta det direkt med den personen?
Det har framgått i tråden att det går att ta reda på vart loggen finns och därmed går det också att veta vem som skrivit den.
Rent sakligt vet jag varken vad det är för cache eller vilka personer som är inblandade men jag hoppas att denna tråd inte blir ett drev efter någon som skrivit en logg som några läst och andra bara håller med vad som skrivits!
EDIT: Förtydligade bara min svenska!
Senast redigerad av Sillen sön apr 15, 2012 11:10, redigerad totalt 1 gång.
|
| sön apr 15, 2012 10:22 |
|
 |
|
satrams
Geocachare
|
Sillen skrev: Jag förstår tanken bakom denna tråd, att vi inte ska såra andra cachare. Tanken är också god att inte hänga ut personen som nu påstås ha gjort något rätt dumt, vad har jag inte koll på. Tyvärr så är denna tråden något motsvarande, ett sätt att tala om att någon annan gjort fel. Varför inte göra som ett antal här gör, ta det direkt med den personen?
Det har framgått i tråden att det går att ta reda på vart loggen finns och därmed går det också att veta vem som skrivit den.
Rent sakligt vet jag varken vad det är för cache eller vilka personer som är inblandade men jag hoppas att denna tråd inte blir ett drev efter någon som några läst en loggg och andra bara håller med vad som skrivits! Helt rätt
|
| sön apr 15, 2012 11:06 |
|
 |
|
1000sjöar
Föreningsmedlem
|
Orka.
_________________ Member 10 september 2001

|