| Författare |
Meddelande |
|
ganja1447
Föreningsmedlem
|
 Re: Project Geocaching - Statistik och annat
pinkunicorn skrev: Jag hänger väldigt sällan på Twitter. Det vore trevligt om det fanns en facebooksida (vilket det gör, men den är inte aktiv) som importerade tweetsen så att man kan se dem där. Smart, inte riktigt tänkt så långt. Registrerade sidan, men kom aldrig längre på det projektet. Mest för att jag och facebook inte direkt håller varandra i handen. Ska prova mecka till det där vid tillfälle, antar det finns tusen färdiga lösningar för det där.
| ons jun 13, 2012 14:21 |
|
 |
|
pinkunicorn
Geocachare
|
Jag ser förresten att sidan håller reda på hur många counties (kommuner, antar jag) jag har loggat i. Det vore trevligt om det gick att få ut en lista på dem som kvarstår. På samma sida ("My stats") finns även följande: Kod: Distinct countries with hides 1 Distinct regions with hides 3 Distinct regions with hides in Sweden 3 Distinct counties with hides 4 Distinct counties with hides in Sweden 4 Distinct counties with hides in 1 Jag antar att regions är landskap och counties är kommuner. Men vad är skillnaden mellan "Distinct counties with hides" (4) och "Distinct counties with hides in" (1)? Samma sida har även två rubriker "Distinct D/T". Jag antar att den första är för burkar jag hittat och den andra för burkar jag lagt ut, men det kunde vara tydligare markerat i så fall. Du kanske skulle fetmarkera raderna "Finds" och "Caches hidden" och stoppa in lite tomrum över den senare?
| ons jun 13, 2012 14:25 |
|
 |
|
pinkunicorn
Geocachare
|
ganja1447 skrev: pinkunicorn skrev: Jag hänger väldigt sällan på Twitter. Det vore trevligt om det fanns en facebooksida (vilket det gör, men den är inte aktiv) som importerade tweetsen så att man kan se dem där. Smart, inte riktigt tänkt så långt. Registrerade sidan, men kom aldrig längre på det projektet. Mest för att jag och facebook inte direkt håller varandra i handen. Ska prova mecka till det där vid tillfälle, antar det finns tusen färdiga lösningar för det där. Det finns diverse facebookappar som kopierar statusar från Twitter. Jag har för mig att den jag använder heter något i stil med "selective twitter" (den kopierar bara statusar taggade med #fb), men det finns andra som tar allt (vilket väl är vad du vill ha här).
| ons jun 13, 2012 14:28 |
|
 |
|
hjontemyra
Geocachare
Blev medlem: ons aug 09, 2006 23:00 Inlägg: 749 Ort: Örnsköldsvik
|
Twitter har det inbyggt... bara att konfigurerar twitterkontot. Busenkelt

|
| ons jun 13, 2012 14:30 |
|
 |
|
pinkunicorn
Geocachare
|
ganja1447 skrev: skattletaren skrev: Det hade varit trevligt om du byggt topplistor baserat på kvoten favvo/loggar och möjlighet att bryta ner detta länsvis. För att inte få med "sällancacher" så kan du kanske ställa att cachen måste ha minst tio eller tjugo loggar för att kvalificera sig. Du menar exakt så här?  Trevligt! Kan man få önska sig en möjlighet att bara visa de burkar man inte redan loggat också?
| ons jun 13, 2012 15:01 |
|
 |
|
pglans
Geocachare
|
Vet inte om det är jag som tänker fel eller om det är som det skall vara men om jag gör en sökning på vilka i Sverige som har loggat flest cacher under en månad så får jag upp samma personer flera gånger. Visst samma personer har ju flera topprekord men det känns lite som om det bara borde vara den högsta siffran från varje person som kommer med där, eller?
Försökte hitta någon länk med direktkontakt på sidan men jag är säkert blind för jag hittar ingen sån länk.
_________________ .
|
| mån jul 09, 2012 20:14 |
|
 |
|
ganja1447
Föreningsmedlem
|
pglans skrev: Vet inte om det är jag som tänker fel eller om det är som det skall vara men om jag gör en sökning på vilka i Sverige som har loggat flest cacher under en månad så får jag upp samma personer flera gånger. Visst samma personer har ju flera topprekord men det känns lite som om det bara borde vara den högsta siffran från varje person som kommer med där, eller?
Försökte hitta någon länk med direktkontakt på sidan men jag är säkert blind för jag hittar ingen sån länk. Du har helt rätt, just den sidan skiljer sig från alla andra och fungerar så. Jag kommer säkert att ändra på det. Dels för att det inte verkar vara vad folk vill ha, och dels för att inget annat ser ut/fungerar så. Kontaktinfo finns undangömt på http://project-gc.com/Home/Info
| mån jul 09, 2012 20:16 |
|
 |
|
doffy_74
Geocachare
|
Jag undrar om Distinct regions i My Stats räknar rätt. Jag har 10 "Distinct regions in Sweden" vilket jag tror stämmer, men bara 11 "Distinct regions". Jag har hittat cachar på Bornholm (tillhör väl samma region som Köpenhamn?) samt några i London vilket, gissar jag, också är en region. Borde jag inte ha 12 "Distinct regions"? London-cacherna är loggade i slutet av maj.
|
| tor jul 12, 2012 9:31 |
|
 |
|
linsrille
Geocachare
|
doffy_74 skrev: Jag undrar om Distinct regions i My Stats räknar rätt. Jag har 10 "Distinct regions in Sweden" vilket jag tror stämmer, men bara 11 "Distinct regions". Jag har hittat cachar på Bornholm (tillhör väl samma region som Köpenhamn?) samt några i London vilket, gissar jag, också är en region. Borde jag inte ha 12 "Distinct regions"? London-cacherna är loggade i slutet av maj. Detta har även jag observerat. Gissar att den inte räknar med regioner som inte är namngivna, alltså länder som inte har region angett.
| tor jul 12, 2012 11:26 |
|
 |
|
hjontemyra
Geocachare
Blev medlem: ons aug 09, 2006 23:00 Inlägg: 749 Ort: Örnsköldsvik
|
Jag såg en bra funktion idag; "Bad logs". Perfekt för att leta dubbelloggar. Går det utveckla den så man kan leta dubbelloggar på sina egna cacher?

|
| ons aug 22, 2012 23:12 |
|
 |
|
ganja1447
Föreningsmedlem
|
hjontemyra skrev: Jag såg en bra funktion idag; "Bad logs". Perfekt för att leta dubbelloggar. Går det utveckla den så man kan leta dubbelloggar på sina egna cacher? Absolut, jag har lagt in det i listan över stuff att göra.
| ons aug 22, 2012 23:43 |
|
 |
|
ganja1447
Föreningsmedlem
|
ganja1447 skrev: hjontemyra skrev: Jag såg en bra funktion idag; "Bad logs". Perfekt för att leta dubbelloggar. Går det utveckla den så man kan leta dubbelloggar på sina egna cacher? Absolut, jag har lagt in det i listan över stuff att göra. FixatSkrämmande hur många dubbelloggar folk har på sina cachar. Jag hade visst själv på 19 av mina. Jag ångrar lite att jag någonsin tittade. 
| ons sep 12, 2012 21:07 |
|
 |
|
Falkz
Geocachare
|
Trevlig funktion  skulle vara ännu trevligare om man direkt kunde se vilka det var kan vara lite jobbigt att leta reda på loggarna om det är många som har hittat den.
|
| ons sep 12, 2012 21:29 |
|
 |
|
ganja1447
Föreningsmedlem
|
Falkz skrev: Trevlig funktion  skulle vara ännu trevligare om man direkt kunde se vilka det var kan vara lite jobbigt att leta reda på loggarna om det är många som har hittat den. Mouse-over på grafen.
| ons sep 12, 2012 21:30 |
|
 |
|
ganja1447
Föreningsmedlem
|
ganja1447 skrev: Falkz skrev: Trevlig funktion  skulle vara ännu trevligare om man direkt kunde se vilka det var kan vara lite jobbigt att leta reda på loggarna om det är många som har hittat den. Mouse-over på grafen. Fast nu hittade jag hur man gör något som är smartare, som jag inte hittade innan (ska implementera).
| ons sep 12, 2012 21:35 |
|
|