Forum

Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar

Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ] 
Reviewer och cacher? 
Författare Meddelande
Ny i forumet

Svara med citat
Inlägg Reviewer och cacher?
Jag undrar om en Reviewer kan vara ett aktiv cacher (under annan inloggning) in i sitt eget distrikt?
Finns det några begränsningar för dem om det gäller loggning av FTF till exempel?
:roll:

ons jul 08, 2015 14:19
Geocachare
Användarvisningsbild

Svara med citat
Inlägg Re: Reviewer och cacher?
Nu svarar jag på hur jag ser på detta.

Reviewer är en grundförutsättning för att detta ska finnas och jag är imponerad över det jobbet de lägger ner. När de utöver hobbyn som vi andra gör har de sina ordinarie logg in, alltså inte samma som de har som reviewer.

Sedan går det alltid att diskutera om de kan delta i FTF-jakt eller lösa mystar för de har annan information än oss andra. De reviewers jag känner har aldrig vad jag uppfattat att de nyttjat sin kunskap. Som exempel kan jag ge att jag, team@ och Mildas vänner skulle ta en gemensam tur en kväll. Under den dagen så kom det ut en ny myst, ett fieldpuzzle. Mildas vänner, reviewer, ville knappt skriva FTF för han hade teoretisk möjlighet att ha infon vart burken fanns. Jag och team@ såg till att även han skrev FTF för han nyttjade inte kunskapen.

Jag tror att detta är ett typiskt synsätt av en reviewer, så låt dem cacha som vanligt för annars har vi snart inga av dem.

ons jul 08, 2015 16:42
Föreningsmedlem
Användarvisningsbild

Svara med citat
En reviewer berättade en gång för mig att de inte brukar reviewa mystar i sitt närområde så att de inte ska ha förkunskap om dem ifall de skulle vilja lösa och logga några.

ons jul 08, 2015 16:59
Ny i forumet

Svara med citat
Tack båda :D

Detta innebär att allt beror på moralen. Är den dålig då allt kan hända :( Jag tror att jag upptäckte konstiga saker, fast inte i Sverige.
Ha det bra!

ons jul 08, 2015 21:45
Geocachare
Användarvisningsbild

Svara med citat
Piko71 skrev:
Tack båda :D

Detta innebär att allt beror på moralen. Är den dålig då allt kan hända :( Jag tror att jag upptäckte konstiga saker, fast inte i Sverige.
Ha det bra!

Dåliga saker kan det nog hända både här och där och inte bara geografiskt, cachingrupper eller vad du vill. Det fina med denna hobbyn är att det är just en hobby, inget OS och en hel massa pengar. Vi tolkar på olika sätt. Jag ska ge ett exempel där jag är "friare" i min tolkning än andra som ett exempel på att det inte går att jämföra rakt av.

En burk sitter högt upp på en klippa. Då finns det de som tycker att var och en ska ta sig till burken, alltså klättra upp till den. Jag tolkar det som att det räcker att jag kan skriva i loggboken. Vad som är fel och rätt är en smaksak.

Det finns massa exempel och det finns säkert massa exempel som huvuddelen tycker är fel men att ett fåtal tycker det är rätt. Som sagt var, det är en hobby och vi ska ha kul!!!!

ons jul 08, 2015 23:08
Föreningsmedlem
Användarvisningsbild

Svara med citat
Sillen skrev:
En burk sitter högt upp på en klippa. Då finns det de som tycker att var och en ska ta sig till burken, alltså klättra upp till den. Jag tolkar det som att det räcker att jag kan skriva i loggboken. Vad som är fel och rätt är upp till cacheägaren.

Rättade inlägget åt dig :wink:

"Life's a pitch, then you fall down one..."

ons jul 08, 2015 23:10
Profil ICQ
Geocachare
Användarvisningsbild

Svara med citat
Som du ser på Odurs kommentar på mitt inlägg finns det olika syn på vad som är rätt och fel. :D

ons jul 08, 2015 23:14
Geocachare

Svara med citat
Huvudsaken är väl att våran signatur står i loggboken. Om vi har klättrat upp för en bergsvägg eller om vi har löst en svår myst spelar väl ingen roll.. Eller???????

tor jul 09, 2015 19:44
Geocachare

Svara med citat
Det här är en lek och alla gör som de själva vill. Hur deras samvete tycker att hobbyn ska skötas. Om jag tycker det är okey att en kompis klättrar upp och tar ner burken till mig eller jag får lösningen till en myst från en kompis så visst. Spelar jag på det sättet så OK. Men ställ inte krav på andra att alla ska klättra eller vad det nu handlar om.

tor jul 09, 2015 19:54
Föreningsmedlem
Användarvisningsbild

Svara med citat
Ja det är en lek. Och varför är det så viktigt att logga found på en burk man inte klarar av att ta själv? Det finns ju ingen direkt brist på cacher.

Hur som helst, detta har diskuterats till döddagar på forumet, och ingen kommer att ändra sin åsikt ändå. Så det är rätt meningslöst att tjafsa om det.

Här är ett trådexempel: viewtopic.php?f=20&t=11768

"Life's a pitch, then you fall down one..."

tor jul 09, 2015 20:35
Profil ICQ
Geocachare

Svara med citat
OK. jag lägger ner. Ingen ide att tjafsa om detta.

tor jul 09, 2015 20:49
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ]