Forum

Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar

Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Tillfälligt avstängd 
Författare Meddelande
Geocachare

Inlägg Tillfälligt avstängd
Hur skulle ni göra? Jag har en cache som behöver stängas av under 1-2 veckor nu då området inte bör beträdas av cachare, ska jag bara köra en disable med en förklaring till varför eller ska den arkiveras totalt under tiden? Går det att tillfälligt arkivera?

sön jun 10, 2012 22:15
Geocachare
Användarvisningsbild

Inlägg Re: Tillfälligt avstängd
Du kan arkivera med risk för att nån annan snor utrymmet, möjligen kan du nå nån överenskommelse med reviewerna..

Jag skulle stänga i god tid innan då jag fått för mig att många laddar in en pq och kör med den i veckor eller ännu längre i vissa fall.

Men här är vi bara tyckare, bästa svaret får du om du kontaktar reviewers direkt:
http://swedenreviewers.se/kontakt.aspx

sön jun 10, 2012 22:32
Geocachare

linsrille skrev:
Du kan arkivera med risk för att nån annan snor utrymmet, möjligen kan du nå nån överenskommelse med reviewerna..

Jag skulle stänga i god tid innan då jag fått för mig att många laddar in en pq och kör med den i veckor eller ännu längre i vissa fall.

Men här är vi bara tyckare, bästa svaret får du om du kontaktar reviewers direkt:
http://swedenreviewers.se/kontakt.aspx

Jo jag vet att det är "tyckare" som svarar här men här vill jag ha så mycket input som möjligt, så tack för svaret Rille. Nu så har det gått iväg en fråga direkt till reviewers också.

Cachen jag pratar om är http://coord.info/GC1C56Y och jag skrev ju med i beskrivningen att den ska lämnas orörd när det är "folk i byn" men nu känns det lite mer viktigt än normala år. Synd att paja en inspelning, de vill ju garanterat inte göra några omtagningar.

sön jun 10, 2012 22:45
Geocachare
Användarvisningsbild

Ok, den har fått 25 founds på 4 år så det är nog ingen jätterisk att det dundrar in nån geocachare just vid inspelningen, men jag förstår din oro.
För säkerhets skull skulle du ju kunna plocka in den, fast det är en bit att åka. Där är ju den viktiga biten att du skriver en note att den är inplockad med så även de mest trotsiga individerna lämnar den till ett annat tillfälle.

Kul att det blir inspelning. Det var en speciell atmosfär där vill jag minnas.

sön jun 10, 2012 23:14
Geocachare

Plocka INTE in cachen då är ju risken större att om det nu kommer någon fast du stängt ner cachen letar onödigt länge efter gömman.
Nä stäng ner din cache men låt den ligga kvar på sin plats ifall som det nämns att någon tagit en PQ och har kvar i sin GPS.
När inspelningen är klar så öppnar du den igen.

mån jun 11, 2012 7:49
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ]